top of page
AKTIVNOSTI KROZ GODINU
Školska godina 2018./2019.
Enciklopedijska tražilica

SUSRET  S UMJETNICOM JADRANKOM ČUNČIĆ BANDOV

Našu školu je 12. studenog  posjetila umjetnica Jadranka Čunčić Bandov  te razveselila učenike prvih i drugih razreda svojom maštovitom i dinamičnom izvedbom.

Učenike su posebno razveselili igrokazi u kojima su mogli i oni sudjelovati. Motiviranost naših učenika nije prošla nezamijećeno u očima umjetnice koja  nam je poklonila svoju knjigu Šale, trice, zvrndalice  i zaželjela nam puno  lijepih trenutaka uz čitanje i kreativno stvaralaštvo.

Međunarodni projekt ČITAJE NE POZNAJE GRANICE / BRANJE NE POZNA MEJA  - OŠ Ivana Cankara Zagreb – OŠ Brezovica pri Ljubljani

Projekt „Čitanje ne poznaje granice / Branje ne pozna meja“  ostvarili smo u suradnji s OŠ Brezovica pri Ljubljani. U projektu su sudjelovali učenici 5. I 7. r OŠ Ivana Cankara Zagreb  i učenici  6. I 9. razreda OŠ Brezovica pri Ljubljani. Projekt je zahtjevao dobru pripremu učiteljica i koordiniranje između različitih grupa učenika. Nakon pomnog biranja i dogovaranja koje knjige ćemo čitati, odlučili smo se za neuobičajene, a zanimljive naslove te ponudile učenicima  različite načine na koje pročitanu knjigu mogu analizirati.  Mlađi učenici su bili kreativni  u načinu izrade plakata, križaljki, naslovnica ili prezentacija, a stariji su dobili zadatak napraviti video uratke.  Nažalost,  nismo mogli održati zajednički susret u  Zagrebu ove  školske godine (nadamo se da će biti prilike) pa smo organizirali video konferenciju putem skypa.

Popodnevna čitaonica

U srijedu, 12. lipnja, 2019. godine odradili smo i posljednju aktivnost u Popodnevnoj čitaonici drugih razreda. U knjižnici smo pronašli i izdvojili sve slikovnice i zbirke priča koje smo čitali i slušali tijekom školske godine. Iznenadili smo se kad hrpica knjiga narasla preko 10. Razgovarajući o čitanju i
knjigama učenici su došli do sljedećih zaključaka:


1. Što bi svaki čitač trebao znati? Slova. Abecedu. Pravopis. Jezike. Što čita. Koji knjigu čita. Nabaviti knjigu .Posuditi knjigu. Značenje riječi. Što u knjizi piše. Izražajno čitati.


2. Zašto treba čitati? Treba čitati za zabavu i znanje. Smijemo se kad pročitamo nove viceve.
Možemo naučiti značenja riječi. Čitajući učimo kako drugi žive. Učimo o običajima, o poznatim građevinama, o ponašanju, o prošlosti. I zato da možeš više maštati.


3. Što bi svaki čitač trebao zapisati? Naslov, pisca, likove. Dijelove(glavne) koji ti se sviđaju. Smješne fore iz knjiga.


4. Gdje,kada i kako mogu čitati preko ljeta? Na krevetu. U fotelji. Na terasi. U knjižari. Na bazenima. Na plaži. Ispod stabla. Na čvrstoj grani. U parku. Čitaj kad ti je dosadno, kad si sretan, kad imaš slobodnog vremena.


SVIM ČITAČIMA ŽELIMO VESELO I ZABAVNO LJETO !

Enciklopedijska tražilica

ZAVRŠENA JE JOŠ JEDNA POTRAGA ZA POJMOVIMA U ENCIKLOPEDIJAMA.
Početkom lipnja je održan završni sat izvannastavne aktivnosti za 3.ac i 3.bc razred PB pod nazivom Enciklopedijska tražilica.
Učenici su na zanimljivim primjerima traženja pojmova uz pomoć sadržaja ili kazala učili kako pronaći zadani pojam u enciklopediji te izdvojiti važnu informaciju. Tijekom školske godine izmjenjivali smo različite oblike učenja te smo učenike osnažili u samostalnom učenju (ne ometamo jedni druge, stvaramo svoje zabilješke u obliku umnih mapa te prema zapisanom znamo ispričati što smo naučili) ili smo učili u skupinama potičući suradničko učenje (dogovaranje, podjela poslova unutar skupine, izbor predstavnika te podrška unutar tima prilikom prezentacije naučenog).
Izbor pojmova koje smo istraživali pratio je nastavne ishode trećeg razreda s ciljem poticanja dječje znatiželje, proširivanja znanja te stvaranja novih spoznaja. Svoje dojmove o potrazi učenici su ovako objasnili:
„Svidio mi se projekt jer me potaknuo na čitanje enciklopedija.“  (Noa)
„ Više smo se družili i nismo se dosađivali. Vrijeme je brzo prošlo. Nadam se da će sljedeće godine biti neki još bolji zadatak.“  (Petar)
„Meni je projekt bio zanimljiv i zabavan. U zadnje vrijeme kad nešto ne znam, potražim u enciklopediji.“  (Marta)
„Kroz Enciklopedijsku tražilicu sam doživio nešto novo. Naučio sam surađivati. Mislim da bi se ovakvi projekti trebali održavati svake godine.“ (Nikola)
„Na početku sam mislila da će biti dosadno, no izgleda da sam se prevarila.“ (Lucija)
„Zabavili smo se i nešto naučili.“ (Gabrijel)
„ Svidjelo mi se što sam naučila samostalno tražiti odgovore u enciklopediji“ (Nika)
„ Zbog Enciklopedijske tražilice sada svaki dan kod kuće pročitam nešto iz Dokeo enciklopedije“ (Mika)

Svjetski dan čitanja naglas

Čitanje naglas razvija:

  • vještinu  slušanja,

  • obogaćuje rječnik,

  • razvija maštu

  • utječe na uspješan razvoj djeteta.

 

Knjižničarka je u prvim razredima  čitala naglas slikopriču Željke Horvat Vukelje „Hvalisavci“. Slijedila je analiza priče i  rasprava  koliko je bitno surađivati i raditi kao tim.

Učenici su kroz igru naučili da je lakše i brže izvršiti  zadatak ako se uspiješ  dogovoriti i podijeliti posao ( kao što to čine prsti jedne ruke).

Postali smo članovi školske knjižnice

Učenici prvih razreda posjetili su školsku knjižnicu te uz  poučnu priču o tome što knjige vole, a što ne vole, naučili kako  posuditi knjigu u školskoj knjižnici i kako paziti na nju dok ju čitaju. Učenicima su podijeljene članske iskaznice, straničnici koje će ukrasiti po želji i plakat za razred koji će ih podsjetiti kako  paziti na posuđene knjige.

Posjet Nacionalnoj knjižnici

PRETRAŽUJEM KATALOGE -   POSUĐUJEM  KNJIGE -  ČITAM   (5.razredi)

Tijekom mjeseca rujna  učenici petih razreda  su naučili pretraživati mrežni katalog  školske knjižnice na satovima informatike i na računalima u školskoj knjižnici, a  25. rujna  učiteljica Hrvatskog jezik Marija Odak Zidanić i knjižničarka Ivanica Beg, povele su učenike 5.b i 5.c razreda u Knjižnicu Vladimira Nazora  da bi proširili svoje znanje  i naučili pretraživati mrežni katalog Knjižnica grada Zgreba. Posjet knjižnici je protekao u veseloj atmosferi, učenici su odigrali zanimljivu igru snalaženja u knjižnici i potrage za ciljanom knjigom te naučili kako uz pomoć računala provjeriti ima li knjižnica  knjigu koju žele pročitati i gdje ju mogu posuditi. Zahvaljujemo knjižničarkama Knjižnice Vladimira Nazora na zanimljivim i korisnim uputama.

bottom of page