top of page

AUTOR PROJEKTA: Udruga hrvatskih učitelja razredne nastave Zvono

Učenici će, aktivno sudjelujući u predviđenim aktivnostima, jačati kompetencije komunikacije na materinskom jeziku, upoznavat će i širiti znanja o socijalnim i građanskim pravima i dužnostima te osvještavanjem razvijati vlastitu kulturološku dimenziju. 

Memento prijateljstva 4

Moja individualnost obogaćuje naš razred!

Svatko od nas ima neku osobinu, znanje, vještinu i sl. čime pridonijeti razredu. Svatko od nas ima svoju individualnost koja ga čini posebnim i drugačijim od ostalih. Individualnost svakoga od nas obogaćuje naš razred. 

U ovoj smo radionici istražili svoje jake strane i zajedničku jakost s ostalim članovima grupe. Osnovni simbol nam je bio štit koji je nekada ljudima služio kao znak raspoznavanja. Nama je štit predstavljao simbol zajedništva.

Moj razred kao buket cvijeća

Učenici su predstavili sebe i svoje pozitivne strane kroz cvijet. Na svaku su laticu pisali pozitivne osobine koje drugi ljudi vide kod njih, ali i one koje sami primjećuju kod sebe. Sve cvjetove smo složili u zajednički buket na panou.

Naš buket ima simboličko značenje. On bi izgubio svoju ljepotu ako bi neki cvjetovi nedostajali, svaki cvijet je različit, dodaje nešto jedinstveno, a u isto vrijeme, svi cvjetovi su slični i stoga jedan je jednako važan kao i drugi.

Zastava, grb i himna našega razreda

Učenici su razmišljali o jakim stranama svoga razreda. Osmislili su zastavu, grb i himnu svoga razreda koji će ih predstavljati kao grupu. Pritom su koristili simboliku boja, životinja i biljaka. Kroz radionicu učenici su radili na zajedništvu i suradnji. 

CRVENA BOJA - energija, snaga, moć, odlučnost, ljubav

NARANČASTA BOJA - sreća, kreativnost, odlučnost, privlačnost, uspjeh, ohrabrenje i poticaj

BIJELA BOJA - svjetlo, dobrota, čistoća

ZELENA BOJA - rast, skladnost, svježina, sigurnost

PLAVA BOJA - povjerenje, odanost, mudrost, samopouzdanje, inteligencija, istina

BIK - snaga, čvrstina

LAV - hrabrost, plemenitost

PČELA - marljivost

LABUD - plemenitost, elegancija

SOVA - mudrost

BIJELA RUŽA - nevinost, čistoća, tajnovitost, prijateljstvo, poštovanje, poniznost

RUŽIČASTA RUŽA - otmjenost, nježni osjećaji ljubavi

Država bekača

Kako bismo zajednički sudjelovali u životu i radu našega razreda, oformili smo državu. Naša se država sastoji od predsjednika i podpredsjednika, Vlade i ministarstava. U našem razredu postoje četiri ministarstva koja će brinuti da svim učenicima u razredu boravak u školi bude sigurniji, zdraviji, bolji i uspješniji. Učenici će brinuti jedni o drugima i međusobno si pomagati. 

Kroz ovu smo radionicu naučili kako funkcionira vlast u demokratskim državama, no osnovni cilj nam je potaknuti zajedništvo i suradnju.

Ljudska prava

Nakon što smo naučili što su ljudska prava, pručili Deklaraciju o ljudskim pravima i pogledali nekoliko kratkih filmića o njima, došao je red na radionicu Ljudska prava - vožnja balonom. Učenici su, vođeni kroz priču, morali odbaciti tj. odreći se nekoliko ljudskih prava kako ne bi doživjeli nezgodu s balonom u kojem su letjeli. Reakcije učenika na radionicu i zahtjeve koji su pred njih stavljeni možete pročitati u priloženim slikama.

Ljudska prava u slikama...

Bijes

Razgovarali smo o bijesu - što izaziva bijes u nama, kakve posljedice on ostavlja na nas, kako ga kontrolirati i sl.

Zašto su nasilnici nasilni

Razgovarali smo o tome zašto su neki ljudi nasilni, što time žele postići. Zaključili smo da ljudi koji se iz nekog razloga ne osjećaju sigurnima i nije im pružena ljubav i sigurnost, te stvari pokušavaju dobiti na pogrešan način - najčešće kroz nasilje prema drugima. 

Tjedan sigurnijeg interneta

Obilježili smo Tjedan sigurnijeg interneta s inozemnim partnerima s kojima surađujemo na drugim projektima. Razgovarali smo o tome zašto nam je internet potreban i kako se trebamo ponašati na njemu, kako možemo zaštititi svoj identitet i reagirati na nasilje. Ove godine smo se pozabavili i društvenim mrežama. Proučili smo koje društvene mređe najviše koristimo, za što i kako ih odgovorno koristiti. Izradili smo kuće s njihovim znakovima, izradili plakat s 5 pravila za sigurniji internet (na engleskom jeziku kako bi ih svi naši partneri razumjeli) te na videokonferenciji otpjevali pjesmu.

Dan ružičastih majica

I mi smo se pridružili obilježavanju Dana ružičastih majica. STOP NASILJU!

Suradnja

Kroz nekoliko aktivnosti osvijestili smo važnost suradnje u razredu, ali i u svakodnevnom životu. Naučili smo da je probleme lakše riješiti ako surađujemo. U prvoj smo aktivnosti u grupama morali složiti fotografiju koja je bila razrezana na više dijelova. U drugoj aktivnosti smo također slagali fotografiju, ali su nam nedostajali neki njezini dijelovi. Morali smo surađivati s ostalim grupama kako bi svaka grupa ostvarila zadatak. U trećem smo zadatku radili u parovima. Svaki učenika unutar jednog para je dobio drugačiji zadatak za crtanje i nije ga smio reći svojem paru. Učenici su morali zajedno držeći jednu olovku nacrtati svoj zadatak na papiru unutar ograničenog vremena. U posljednjoj aktivnosti učenici su bili podijeljeni u dvije grupe. Igrali su obaranje ruku. Učenici su došli do zaključka da igrač svake grupe može pobijediti ako mu njegova grupa u tome pomogne. Iako su došli do navedenog zaključka, odlučili su da to neće učiniti kako se igrači koji obaraju ruke ne bi ozlijedili. Cilj radionice je bio ostvaren - suradnja je važna i pomaže nam u rješavanju problema, ali ne smijemo ju koristiti na štetu drugoga.

Nepoštivanje zbog nepoznavanja ljudskih prava u školama

U sklopu ovoga projekta sudjelovali smo u Projektu građaninu u kojem smo se bavili proučavanjem nepoštivanja zbog nepoznavanja ljudskih prava u školama. Kao najveće postignuće valja istaknuti uspjeh učenika u uvođenju ove važne teme u kurikul škole.

Detaljnije o samom projektu možete pročitati ovdje.

2222.png
bottom of page