top of page
grimmfiction_no_text_fc1a635b-44bb-4908-94bd-888c0ccddb64.png

CroSIP

Međunarodni projekt Croatia Space Inspiration Program (CroSIP)

.

.

.

Udruga Lady Rocket provodi svoj međunarodni program Space Inspiration za učenike u Hrvatskoj

Prošle godine, škola Ivana Gundulić i Zaklada Lady Rocket iz SAD-a pokrenule su partnerski projekt pod nazivom „Croatia Space Inspiration Program – CroSIP“. Ove je godine par odabaranih škola u Hrvatskoj, uključujući i našu školu Ivana Cankara, dobilo pozivnicu za sudjelovanje u projektu.

Ovaj program je osmišljen s ciljem poticanja edukativnih aktivnosti koje će inspirirati učenike diljem svijeta da se već od rane dobi upuste u istraživanje svemira. CroSIP je certificiran od strane NASA JPL (NASA Jet Propulsion Laboratory) i pruža učenicima priliku za praktično učenje. Projekt započinje u listopadu, a u našoj ga školi provode učiteljice Mačinko Maja, Grabar Ksenija, Lemaić Olivera, Nevistić Viktorija, Gorenc Željka te Čengić Kruna.

Glavni cilj projekta je upoznati djecu s temama svemira i STEM područja putem prilagođenog NASA JPL programa. Program uključuje različite aktivnosti usmjerene na svemir i Mars, koje će se provoditi kroz radionice i eksperimente namijenjene osnovnoškolcima. Po prvi puta u Hrvatskoj, provode se radionice temeljene na NASA JPL programu u suradnji s Zakladom Lady Rocket.

Tijekom trajanja programa, učitelji i učenici iz razreda širom svijeta će se povezivati, razmjenjivati svoje rezultate i učiti kako komunicirati s vršnjacima iz drugih zemalja. Na taj način, dijeleći svoje interese i strast prema svemiru, promoviraju međunarodnu suradnju i razumijevanje.

Učenici 5.b razreda

sudjeluju u projektu!

.

.

.

Učenici su na satu tehničke kulture radili lekciju Rocket Straw gdje su naučili osnove izrade rakete i kako rade zakoni fizike u stvarnosti.

5.a sudjeluje u projektu!

.

.

.

Izrada padobrana u 5.c

.

.

.

Učenici 5b na satu tehničke kulture dizajnirali su i testirati padobrane koji mogu sigurno spustiti kapsulu. Nakon što su naučili o različitim vrstama tereta poslanih u raketama, a posebno o misijama i roverima na Mara, sada su razmatrali koliko brzo ove rakete lete i kako možemo usporiti kapsule (korisni teret) u njihovom spuštanju na površinu Marsa.


Razmišljali su o pitanjima: Za što se koriste padobrani? (ljudi iskaču iz aviona, usporavaju trkaće automobile, usporavaju svemirske kapsule)

Što bi bilo važno pri projektiranju padobrana? (njegov oblik, veličina, snaga, težina)

Na radionici su koristili različite vrste materijala za padobran kao što su plastične vrećice, salvete i filteri za kavu uz isprobavanje različitih oblika kako bi odredili najbolji dizajn padobrana.

 

Posljednji izazov bio je spustiti svoju kapsulu uspravno i nježno na tlo bez da astronaut ispadne.

Touchdown - testiranje padobrana

.

.

.

Za kraj projekta petaši su svoje padobrane i landere testirali lansiranjem sa drugog kata škole. Projekt nam je bio baš zabavan i poučan! 

Učenici 3.a razreda

sudjeluju u projektu!

.

.

.

Uz istraživačku nastavu, učenici proučavaju svemirska tijela i pri tome se zabavljaju.

Veselimo se otkrivati nova znanja i istraživati dječje ideje za nova istraživanja.

Druga radionica u 3.a

- Umjetnost i svemir!

.

.

.

Pasta roveri u 5.c

.

.

.

Na satu tehničke kulture, učenici 5.c razreda ovoga su puta izradili rovere za Mars od tjestenine. Tako su vježbali koncepte inženjerskog dizajna dok su stvarali prototip za Mars Rover koji uključuje cilj izvođenja znanstvenog eksperimenta na Marsu. Idući korak je izrada lansirne rampe. 

Izrada uređaja za slijetanje u 5.c

.

.

.

Za kraj projekta učenici su dizajnirali i testirali uređaj za slijetanje sa sustavom koji će apsorbirati udar slijetanja i istovremeno zaštititi astronauta u njemu.


Za početak su saznali zanimljivosti poput: 

Jeste li znali da svemirske letjelice na putu za Mars možda putuju brzinom od 13.000 milja na sat (21.000 km na sat) kada stignu do Crvenog planeta? Naučili su o različitim vrstama tereta koji se šalju u raketama, a također su naučili kako usporiti spuštanje kapsule pomoću padobrana.

 

Za kraj su pogledali još jednu vrstu korisnog tereta i dizajnirali sustav za ublažavanje udara koji će omogućiti ovom korisnom teretu da sigurno dodirne površinu Marsa.Sami su dizajnirali različite vrste amortizera za sigurno slijetanje vašeg lendera uz zaštitu tereta – koji su astronauti od sljeza!


Kao primjer su naučili da su naše noge primjeri amortizera. Nakon skoka savijamo noge u koljenima i gležnjevima kako bi ublažili doskok.

Sada iščekujemo lijepo vrijeme kako bismo vani mogli imati natjecanje u slijetanju i tko je uspješnije odradio svoju misiju na Mars!