Cankarica
škola sa srcem
Događanja u školskoj godini 2016/2017.
NACIONALNI DAN OSOBA SA CEREBRALNOM PARALIZOM
Obilježavanjem Nacionalnog dana osoba sa cerebralnom paralizom nastoji se informirati i senzibilizirati širu javnost o problemima s kojima se svakodnevno susreću osobe s cerebralnom paralizom i njihove obitelji. U Hrvatskoj je taj dan prvi put obilježen 5. svibnja 2001. godine.
Naši učenici u obilježavanju ovako posebnog dana nisu iznimka, osobito stoga što smo mi škola sa srcem i naša je misija odgajati tolerantnu i uvažavajuću djecu i mladež. Ujedno smo i škola koja već godinama uspješno ostvaruje inkluzivno obrazovanje učenika s CP-om.
U ovoj školskoj godini spomenuti dan obilježit ćemo radionicom za učenike četvrtih i šestih razreda. Radionicu će pod stručnim vodstvom svoje mentorice Ive Livić Kozine ostvariti studentice Edukacijsko rehabilitacijskog fakulteta, Sveučilišta u Zagrebu, gđice Kristina Karlović i Martina Buljat.
U sklopu radionice učenici će doznati da je cerebralna paraliza prije svega stanje, a ne bolest. Za posljedicu ima poremećaje pokreta i položaja udova i tijela, uzrokovanih oštećenjima nastalima na mozgu u ranim stadijima dječjeg razvoja. Oštećenje može nastati prije, za vrijeme ili nakon porođaja. Simptomi ovise o intenzitetu i mjestu oštećenja u mozgu pa mogu biti pridružene poteškoće u razvoju, poteškoće u učenju, poteškoće u govoru, problemi sluha i vida. Učenici će također upoznati brojne zablude vezane uz „nemogućnosti“ i „nesposobnosti“ osoba s cerebralnom paralizom, kao i primjeren način pristupanja i pružanja podrške. Učenici će također osvijestiti kako se cerebralna paraliza ne može izliječiti, ali se brojnim rehabilitacijskim tretmanima i asistivnom tehnologijom osobi može olakšati život i osposobiti ju za samostalno djelovanje.
Ovakvim pristupom učenici razvijaju inkluzivne stavove prema djeci s motoričkim teškoćama u razvoju, a koji rezultiraju prihvaćanjem, uvažavanjem i podržavanjem različitosti.
SVJETSKI DAN SVJESNOSTI O AUTIZMU
Svjetski dan svjesnosti o autizmu obilježava se 2. travnja svake godine. Obzirom je broj učenika s razvojnim teškoćama iz spektra autizma pri redovnim školama u porastu, javlja se potreba ovom danu u školskom kurikulumu posvetiti posebnu pozornost. Stoga smo ove školske godine odlučili Dan svjesnosti o autizmu obilježiti na jedan sveobuhvatniji i za učenike aktivniji način.
1. Sve je započelo već 17. ožujka kad je školska rehabilitatorica posjetila učenike triju petih razreda i informirala ih o jednom važnom datumu vezanom za osobe s posebnim potrebama, kojeg ćemo kao škola obilježiti zanimljivim natjecanjem. Natjecatelji, učenici triju petih razreda, trebaju najprije otkriti o kojem je datumu riječ a potom kroz dva tjedna prikupiti što je moguće više informacija, kao i osmisliti način prezentiranja svojeg uratka. Slijedeći korak bio je u ponedjeljak, 20. ožujka, uočiti u školskom predvorju tajanstveni plakat koji je sadržavao traženi datum. Plakat je izrađen po uzoru na brojne jumbo plakate koje susrećemo gradom, a daju nam onoliko informacija koliko je potrebno za poticanje znatiželje i usmjeravanje na daljnje istraživanje.
2. Nakon otkrića traženog datuma, učenici su mogli otići u školsku knjižnicu gdje su ih dočekali pripremljeni pisani materijali koji su na primjeren i detaljan način pojašnjavali učenicima što su to teškoće iz spektra autizma, kako se one iskazuju u ponašanju pojedine osobe, kako toj osobi pristupati i biti joj prijatelj te kako joj uvažavanjem i podrškom pomoći postati ravnopravan i koristan član društva.Spomenuti pisani materijali ujedno su sadržavali i brojne informacije sa svrhom usmjeravanja učenika na daljnje istraživanje ove teme.
3. Tijekom narednih dva tjedna učenici su kao razredna cjelina zajedničkim snagama objedinjavali informacije o zadanoj temi. Ovakvim pristupom učenici su senzibiliziranost i informiranost razvijali vlastitim snagama, što ima znatno snažniji i dugotrajniji utjecaj na njih od bilo kojeg predavanja koje im je netko mogao prirediti. Osim toga ovakav oblik rada jača:
-
razrednu povezanost i međusobnu suradnju učenika, kako bi se ostvario zadani cilj
-
sposobnost prepoznavanja jakih osobina svakog razrednog pojedinca (netko odlično crta, netko brzo čita, netko je snažnije informatički pismen itd.)
-
snalažljivost u prikupljanju, objedinjavanju i organiziranju podataka,
-
medijsku pismenost i kreativnost
-
sposobnosti govorništva i prezentiranja.
U svim aktivnostima značajnu podršku pružale su im njihove razrednice, učitelji informatike, školska knjižničarka te voditeljica aktivnosti, školska rehabilitatorica.
4. Posljednji korak ove aktivnosti ostvaruje se tijekom ovog ponedjeljka i utorka (3. i 4. travnja) kad će svaki razredni odjel petih razreda pojedinačno prezentirati svoj uradak posebno odabranom povjerenstvu koji broji 3 člana (1. školska pedagoginja, 2. školska knjižničarka ili učiteljica kemije i voditeljica školske debate te 3. školska rehabilitatorica).
Prezentacije će se ocjenjivati bodovima od 1 do 5, prema slijedećim kriterijima:
-
razina informiranosti učenika o teškoćama iz spektra autizma
-
vidljivost senzibiliziranosti učenika prema teškoćama iz spektra autizma
-
kreativnost učenika u načinu prezentiranja sadržaja (plakati, izrada računalne prezentacije, gluma…)
-
jasnoća i sigurnost učenika u iznošenju/prezentiranju informacija
-
vidljivost suradnje i doprinosa svih učenika razrednog odjela izradi prezentacije
Nagrade u skladu s ostvarenim bodovima rangiraju se na slijedeći način:
-
prvo mjesto- nagrada LEDO sladoled od vanilije u kornetu za svakog učenika i razrednicu
-
drugo mjesto -nagrada DORINA mliječna čokoladom za svakog učenika i razrednicu
-
treće mjesto – CHUPA CHUPS lizalica za svakog učenika i razrednicu.
Rezultati natjecanja bit će objavljeni u srijedu, 5. travnja 2017., dok će same nagrade biti podijeljene u četvrtak, 6. travnja 2017. tijekom 3. školskog sata poslijepodnevne smjene.