Cankarica
škola sa srcem
PRODUŽENI BORAVAK U CANKARICI
U Osnovnoj školi Ivana Cankara produženi boravak organiziran je za učenike prvih, drugih i trećih razreda od 12 do 17 sati. Produženi boravak je dobro razrađeni i uravnoteženi oblik rada nakon redovne prijepodnevne nastave sa ciljem cjelovitog razvoja učenika.
Cankarica je, između ostalog, poznata po kvalitetnom odgojno - obrazovnom radu u produženom boravku, čemu svjedoče i kratki osvrti roditelja naših učenika koje možete pročitati niže. Nama nije jedini cilj pisanje zadaća te ponavljanje i savladavanje nastavnih sadržaja, jer znamo da to nije dovoljno kako bi dijete razvilo svoje potencijale. Smatramo iznimno važnim raditi na razvijanju socijalnih vještina te razvijanju emocionalne inteligencije za koju su mnoga istraživanja potvrdila da je važnija od opće inteligencije za uspjeh u životu.
Kroz produženi boravak u Cankarici pokušavamo djeci proširiti vidike provodeći razne projekte (nacionalne i međunarodne) u kojima smo do sada postigli velike uspjehe. Također, učenici uče kako se izražavati (verbalno, literarno, vizualno), razvijaju divergentno i kritičko mišljenje, kroz obilježavanje važnih dana kroz godinu uče o temama koje ih zanimaju, a za koje nema dovoljno prostora u redovnom nastavnom programu.
Važno nam je da djeca nauče funkcionirati kao zajednica, prepoznajući svoje međusobne sličnosti i prihvaćajući svoje različitosti kao bogatstvo razreda.
"Smatram da pohađanjem produženog boravka stječe vrijedne temelje cjeloživotnog obrazovanja, da mu se razvijaju socijalne vještine, timski rad, suradničko učenje i empatija."
"Moj sin N. L. već je treću godinu uključen u produženi boravak i smatram da je odluka da ga pohađa bila odlična. Od prvoga razreda nastavni se sadržaji dodatno obrađuju i produbljuju, razvijajući pritom radne navike nakon nastave i izgrađujući pretpostavke da učenik nauči samostalno učiti i pisati domaću zadaću. Osobito sam zadovoljan uključivanjem u europske projekte, program građanskog odgoja, računalnim obrazovanjem i odgovornim ponašanjem na internetu. Smatram da pohađanjem produženog boravka stječe vrijedne temelje cjeloživotnog obrazovanja, da mu se razvijaju socijalne vještine, timski rad, suradničko učenje i empatija. Izbor tema iz znanosti, umjetnosti i građanskog odgoja, uvjeren sam, uvelike je pridonio razvijanju N. kao cjelovite, upućene osobe te je stekao samopouzdanje u javnom nastupu i pri formulaciji vlastitog stajališta i divergentnog mišljenja. Ta će mu iskustva pomoći u daljnjem školovanju i kad više ne bude pohađao produženi boravak. Za sve je to zaslužna njegova učiteljica produženog boravka, na čemu joj srdačno zahvaljujemo i želimo da s jednakom predanošću nastavi s radom učenicima."
..."smatram da je današnje poimanje produženog boravka puno više nego što je to bilo u vrijeme kada sam ja išla školu odnosno u boravak."
"Što se mene kao roditelja tiče, smatram da je današnje poimanje produženog boravka puno više nego što je to bilo u vrijeme kada sam ja išla školu odnosno u boravak.
Smatram da je vrijeme koje djeca provode danas u boravku bolje organizirano i iskorišteno. Djeca odrade svoje zadatke i zadaće, vježbaju i ponavljaju nastavne sadržaje koje obrađuju, rade i kreativne stvari što smatram da je izuzetno bitno za razvoj djece."
"Boravak je škola, a ipak je drugačiji od škole."
"Boravak je škola, a ipak je drugačiji od škole. Boravak je zabavniji od škole. U boravku učimo, pišemo zadaću, šijemo, radimo projekte, učimo nove tehnike, učimo o umjetnosti, o ljudskim pravima, igramo se. U boravku se družimo.
U boravku se ništa ne mora, a toliko se toga nauči kroz igru i zabavu. Boravak je dodatna vrijednost školi."
"U OŠ Ivana Cankara, boravak je više od pisanja zadaća i ponavljanja nastavnih sadržaja!"
"U OŠ Ivana Cankara, boravak je više od pisanja zadaća i ponavljanja nastavnih sadržaja! U ovoj školi boravak je mjesto povezivanja i produbljivanja prijateljstava, mjesto na kojem se uči izvan okvira, mjesto na kojem se razmišlja u bojama, mjesto na kojem se istražuje i spoznaje. Ponekad... boravak zna ispuniti male glave toliko da san po povratku iz škole lako nadođe. A često i roditelji i ukućani puno toga od veselih malih glava po povratku iz boravka nauče!"
"Dodatni sadržaji i projekti potiču kreativnost..."
"Produženi boravak je odlična ideja, jer dijete stigne napraviti sve obaveze vezane za školu, usvajanje novih sadržaja, a pri tome se i dobro zabaviti, razvijati socijalno emocionalnu inteligenciju. Dodatni sadržaji i projekti potiču kreativnost, olakšavaju komunikaciju nakon škole jer na taj način ima puno tema za razgovor."