Cankarica
škola sa srcem
Aktivnosti
„Na enciklopedijskoj tražilici mi je bilo lijepo i poučno. Naučio sam meni vrijedne informacije. Svidjelo mi se jer sam o nekim temama mislio da znam sve, ali sam se prevario. Shvatio sam da znanja nikad dosta. A i čuo sam za nove teme. Najviše su mi se svidjele teme o kojima nisam ništa znao.“ (Vid)
„Na enciklopedijskoj tražilici bilo je zanimljivo, neki put više, a neki manje. Jako sam puno naučila. Najzanimljivije mi je bilo kad smo učili o Majama. Kad smo prvi put bili na enciklopedijskoj tražilici počela me vući želja za čitanjem i od tada puno više čitam“ (Luce)
„Najviše mi se svidjelo jer smo svi zajedno radili. Najzanimljiviji pojam mi je bio Božić jer smo naučili zašto se slavi Božić i kako se na drugim jezicima kaže sretan Božić. Bilo mi je jako zabavno!“ (Erika)
„Enciklopedijska tražilica je za mene prava stvar! Tamo sam veseo kao ptica! Volim nevjerojatne činjenice jer se tada osjećam kao da je s neba pala čarolija. Sve pročitam, od slova do slova. Mislim da su knjige blago! Uvijek se pitam koja će tema biti sljedeći put i svaki put mi se svidi. Iz knjiga svašta naučim. Mislim da su knjige više od računala. Knjige su pametnije od Googla. Osobito enciklopedije koje nas puno, puno, puno uče.“ (Karlo)
Popodnevndruženju s književnicom Majom Brajko Livakovića čitaonica
U ponedjeljak, 16. 4. 2018. našu je školu posjetila književnica Maja Brajko Livaković. Tijekom susreta s učenicima ispričala je kako su nastajale njene knjige. Učenici su u interaktivnoj komunikaciji s književnicom postavljali pitanja o Finki Fi i o Staklenom dvorcu. Književnica je s učenicima razgovarala o problemima među vršnjacima, mladenačkim ljubavima te o tome kako se nositi s problemima u obitelji jer su upravo te teme zastupljene u njenim knjigama Nije fer, Nemoj reći nikome, Kad pobijedi ljubav i Milijunaši.
Školska knjižnica – nositelj aktivnosti za poticanje čitanja
Učenici prvih razreda postali su korisnici školske knjižnice. Želimo im lako učenje čitanja i zabavno vrijeme provedeno uz slikovnice i knjige koje mogu posuditi u našoj školskoj knjižnici.
Učenike trećih razreda jako zanima svijet oko njih pa smo odlučili ove godine prilagoditi Encilopedijsku tražilicu njihovim interesima i istraživat ćemo svaki tjedan što se krije u enciklopedijama.
Učenici drugih razreda produženog boravka u Popodnevnoj čitaonici svaki tjedan jedan sat posvećuju čitanju na glas. U školskoj knjižnici se dva puta mjesečno predstavljaju zanimljive knjige za čitanje i čitaju ulomci. Učenice Tia i Magdalena, 7.b, i ove godine, rado dolaze u goste i čitaju učenicima o zgodama malog Jana i male Eme iz knjiga Sanje Polak.
Čitamo učenicima razredne nastave (od 1. do 4. razreda) u sklopu aktivnosti Čitanje me (m)uči. Pomno birajući slikovnice koje čitamo i o njima razgovaramo, preventivno djelujemo ističući prihvatljive oblike ponašanja u sklopu školskog preventivnog programa i građanskog odgoja i obrazovanja.
Druženja i susreti s književnicama, umjetnicama, znanstvenicima (Mjesec hrvatske knjige 2017.)
Učenici 3.a i 3.b razreda doživjeli su nezaboravna iskustva u susretu s književnicom Anom Đokić u Čitaonici knjižnice Vladimira Nazora koja je predstavila svoju slikovnicu Bao Baobab i mala Kibibi. Susret su obogatili gosti koji su šarmantnim čitanjem slikovnice i plesnim koracima kod trećaša izazvali oduševljenje. S pjesmom i u afričkom ritmu učenici su se vratili u školu.
Ki le le,
ki le le,
ao ao,
ki le le…
Posudite slikovnicu i uživajte!
Učenici prvih i drugih razreda uživali su u susretu s umjetnicom Jadrankom Čunčić Bandov koja ih je oduševila svojim kratkim lutkarskim igrokazima.
Učenici 8. b posjetili su Knjižnicu Vladimira Nazora koja je organizirala predavanje o enciklopedijama u suradnji s Leksikografskim zavodom Miroslav Krleža.
Učenici 3. b razreda posjetili su Knjižnicu Vladimira Nazora i sudjelovali na radionici Hrvatskog školskog muzeja pod nazivom „Svijet enciklopedija u malom“.
Popodnevna čitaonica
Tijekom školske godine svaki tjedan najmanje pola sata knjižničarka i učenice Tia (6.b)i Magdalena (6.b) čitaju naglas u drugim razredima naše škole. Tia i Magdalena naizmjence čitaju iz knjiga Sanje Polak Mali Jan ima plan i Mala Ema straha nema, a knjižničarka svaki drugi tjedan bira knjigu s polica u knjižnici te na taj način animira učenike za nastavak čitanja.
Tia i Magdalena (učenice 6. b razreda) su 4. 11. 2016. čitale priču Mišić želi prijatelja predškolskoj vrtićkoj skupini djece u Knjižnici Vladimira Nazora. Priča slovenske spisateljice Nine Mav Horvat govori o dobroti i prijateljstvu, ali i o tome kako se prijatelji ne bi smjeli ponašati.
Djeca su priču pratila s velikim zanimanjem te vrlo lako odredila odnose između likova u priči.
Tia i Magdalena su odlično odradile posao i pozvane su u Knjižnicu Vladimira Nazora na ponovni susret čitanja mlađoj djeci.
Enciklopedijska tražilica
Školska godina 2017. / 2018.
Enciklopedijska tražilica se nastavlja...
I ove školske godine učenici će proučavati enciklopedije i tražiti zanimljive pojmove. Uvodni sat nas je jako zainteresirao za enciklopedije i s nestrpljenjem čekamo sljedeći sat kada ćemo nastaviti s našim istraživanjem.
Školska godina 2016. / 2017.
Enciklopedijska tražilica je poučna za sve jer jako puno naučiš o nekim pojmovima. Zabavno je bilo čitati, pisati i crtati. Projekt je bio jako poučan. Učiteljica u knjižnici nam je objašnjavala sve što nismo znali. (Zvonimir)
Enciklopedijska tražilica mi se jako svidjela. Bila je zabavna i puno smo toga naučili. Sviđalo mi se kad smo učili nešto novo, a nije mi se sviđalo što je brzo prošlo. Najzanimljivije je bilo kada bi nam knjižničarka dala pojam u predvorju škole dok smo išli na ručak. Sve mi je bilo zabavno. Sada koristim naučene spoznaje o traženju informacija. (Leona)
Ovo je bilo jedno od najljepših iskustava u mom životu. Sve mi se sviđalo! Naučili smo se koristiti enciklopedijom, sadržajem te kazalom, i sada to koristim u svakodnevnom životu. Želim da sve sljedeće generacije trećih razreda uživaju u ovome. ( Luka)
Enciklopedijska tražilica je poučna za sve jer jako puno naučiš o nekim pojmovima. Zabavno je bilo čitati, pisati i crtati. Projekt je bio jako poučan. Učiteljica u knjižnici nam je objašnjavala sve što nismo znali. (Zvonimir)
Učenici trećih razreda istražuju što se krije u enciklopedijama u školskoj knjižnici. Aktivnost se provodi u produženom boravku svakog ponedjeljka od 14,00-15,30 sati. Cilj ove aktivnosti bio je naučiti se služiti sadržajem ili kazalom enciklopedije u svrhu traženja zadanih informacija te pritom proširiti svoje znanje ili naučiti nešto novo.
Čitalački klub 5Č ili Četvrti četvrtak čitanja, čavrljanja i čaja u knjižnici
U šk.god. 2015./16. prof. Hrvatskog jezika Isabela Jeromela Brlek i knjižničarka Ivanica Beg započele su projekt pod nazivom 5Č. U projektu su sudjelovali učenici 7. razreda koji su promišljali o privilegiji obrazovanja. Poticaj za ovakav projekt je knjiga Deborah Ellis Djevojčica iz Afganistana i aktualni trenutak vezan uz izbjegličku krizu u Europi.
U šk.god. 2016./17. prjekt 5Č prerastao je u čitalački klub. U prvom polugodištu su se čitale novonabavljene knjige u školskoj knjižnici te se o njima razgovaralo i promišljalo. Dodatni poticaj za čitanje je bio i nacionalni on line kviz „Čitam sto na sat„. (više)
Tijekom prosinca, siječnja i veljače čitale su se knjige o „ljepoti različitosti“. Učenici koji su knjige pročitali sudjelovali su na natjecanju „Čitanjem do zvijezda“. (više)
Mali knjižničari
Izvannastavnaaktivnost Mali knjižničari održava se jednom tjedno u knjižnici za dvije grupe u kojima sudjeluju učenici 5.a i 5.b razreda.Tijekom šk. god 2016./17. Učenici su pomagali u uređenju knjižnice nakon preseljenja, tehničkoj obradi novonabavljenih knjiga, izradi tematskih plakata, sudjelovali su na različitim aktivnostima u Knjižnici Vladimira Nazora.